tirsdag 10. februar 2015

En smakebit av Finnemarka


                                                   
                                                              FINNEMARKA



Finnemarka med sine skoger og rike kulturhistorie ligger omkranset av Drammenselva i vest og sør, Tyrifjorden og Holsfjorden i nord og Lierdalen i øst. Jeg har hatt mange turer inn i området opp gjennom årene, mest i den nordlige delen selvfølgelig (pga. barskogreservatet fra Breiliflaka og sørover). Gammelskog har jo alltid ligget mitt hjerte nærmest. Her i dag skal jeg imidlertid legge ut noen bilder fra den sørlige delen av Finnemarka, fra traktene omkring Tretjernsåsen og Mellomdammen/Nerdammen. Alle bildene er tatt i forbindelse med min årlige høstkonsert på Tretjernsåsen (i regi av turistforeningen, DOT). Ny konsert blir søndag 27. september 2015 kl. 13.00. Velkommen! Nyt disse bildene:






    Utsikt fra Finnemarka (Tretjernsåsen) mot Drammen og Drammensfjorden.

    Marivannet med Tverråsen og litt av Måneskinnsheia bak.

    Høst i Finnemarka.

    Blåbærlyng ved Nerdammen.

    Rognløv ved bredden av Nerdammen.

    Nerdammen i Finnemarka.

    Nerdammen i Finnemarka.

    Nerdammen i Finnemarka.

    På tur i Finnemarka!

    Skogene mot Lierdalen. Kampenhaug og Mellomdammen i forgrunnen.

    På Tretjernsåsen.

    På Tretjernsåsen.

    Hvis du etter å ha sett disse bildene fikk lyst til å dra ut på tur, så er jeg veldig fornøyd!

1 kommentar:

  1. Super flotte bilder,fikk nesten abstinenser til å ture i vakre Finnemarka vår.

    SvarSlett